Trening ramion, pleców i biustu, czyli jak dobrze wyglądać w sukience

484
trening
fot. Photogenica

Zastanawiasz się, skąd takie doprecyzowanie ćwiczeń? To proste – te konkretne partie Twojego ciała wyeksponuje każda sukienka. Właśnie dlatego nieważne, czy jesteś panną młodą, świadkową czy gościem weselnym, poniższe ćwiczenia na pewno Ci się przydadzą. 

W części z nich przyda się dodatkowy sprzęt sportowy – przede wszystkim hantle (1,5– 3 kg). Jeśli nie masz ich w domu, to nie zakładaj od razu butów i nie pędź do sklepu. W tej roli równie dobrze sprawdzą się butelki z wodą. A jeśli istnieje obawa, że ktoś z domowników połasi się na łyk lub dwa, to zastąp wodę piaskiem. Efekt będzie ten sam. A może nawet lepszy!

Zobacz także: Wszystko co musisz wiedzieć o diecie bezglutenowej

Gotowa? 

Ćwiczenia na biust

Każda z nas marzy o tym, by jej piersi były piękne i jędrne. Długo myślano, że wygląd tej części kobiecego ciała zależy jedynie od genów, w końcu składa się ona głównie z tłuszczu. Na szczęście te poglądy możemy schować do lamusa – biust także można wytrenować, dzięki czemu stanie się jędrniejszy i bardziej kształtny. 

Najprostszym ćwiczeniem na tę partię jest unoszenie hantli na leżąco (3 serie, 15 powtórzeń).

Weź hantle lub przygotowane wcześniej butelki i połóż się na plecach. Jeśli leżysz na macie, to wyprostuj nogi i złącz stopy. Jeśli natomiast położyłaś się bezpośrednio na podłodze, to (dla zdrowia Twojego kręgosłupa) zegnij nogi w kolanach. Kolejnym punktem jest unoszenie rąk – wyprostu je w łokciach i podnoś tak, aby ciężarki znalazły się nad klatką piersiową. Ramiona opuszczaj na boki. Gdy dotkniesz rękami podłogi, zacznij kolejne powtórzenie. 

trening
fot. Photogenica

Ćwiczenia na ramiona

Często zmorą (także u szczupłych kobiet!) są tzw. motylki, czyli lekko zwisająca skóra ramion. Czy jest na to skuteczny sposób? Oczywiście. Usiądź na krześle lub na podłodze, żeby mieć stabilne podparcie. Weź hantle lub butle i unieś jedną rękę nad głowę – z wyprostowanym łokciem. Następnie powoli, kontrolując ruch, opuszczaj rękę pod kątem prostym za głowę. Dzięki temu wyćwiczysz swój triceps! Na początku zrób po 5 powtórzeń na każdą rękę w 3 seriach. Z czasem zwiększ intensywność. 

 

Ćwiczenia na plecy

Wyrażając się precyzyjniej – teraz będzie mowa o ćwiczeniach na mięśnie grzbietu. Są one ważne nie tylko przed ślubem, lecz także na co dzień. Właśnie dzięki nim możemy chodzić prosto, z dumnie podniesioną głową. Sama więc rozumiesz, że musimy o nie dbać!

Żeby to zrobić, najlepiej zamienić się na chwilę w supermana. Chociaż w naszym przypadku lepiej brzmiałaby zamiana w superwoman. 

Jak to wygląda?

Połóż się na brzuchu, wyprostuj nogi i wyciągnij ręce przed siebie – najdalej jak możesz. Następnie, napinając mięśnie pleców oraz brzucha, delikatnie unieś nogi oraz ręce. Utrzymaj spięcie przez ok. 3 sekundy i opuść ciało na podłogę. Jak przyjrzysz się swojej pozycji, to zrozumiesz, skąd wzięła się nazwa tego ćwiczenia. Początkowo wykonuj powyższe ćwiczenie 10 razy w 2 seriach. 

Damskie pompki – złoty lek na wymagające partie ciała kobiety

Na wszystkie 3 partie, którym dziś poświęcamy uwagę, działają także stare, poczciwe pompki damskie! Dzięki nim mięśnie klatki piersiowej stale pracują. Nie wiesz, jak dobrze je wykonać? Oto krótka instrukcja:

  1. Klęknij na ziemi.
  2. Dłonie ułóż pod barkami, na szerokość ramion. 
  3. Zginaj ręce tak, by ciałem prawie dotknąć ziemi. 
  4. Wróć do pozycji wyjściowej. 
  5. Powtórz.
trening
fot. Photogenica

Na koniec przypomnę Ci jeszcze o systematyczności (wykonuj te ćwiczenia 3–4 razy w tygodniu), która zagwarantuje Ci smukłą sylwetkę i obłędy wygląd – nawet w sukience z największymi wycięciami!